SK Rakovník STARŠÍ DOROST 2014/2015

Pitný režim, strava

29.08.2008 15:36

 

Nápoje

Je bezpodmínečně nutné vybírat si nápoje podle jejich vlastností, které jsou dány jejich složením a rozlišovat nápoje podle energetického obsahu. Každý hráč by měl s sebou na trénink nosit alespoň 1l pití, nejlépe v podobě pitné vody. Voda, ve které jsou přidány šťávy a cukry není moc vhodná, protože vyvolává žízeň. Pokud chce hráč mermomocí nosit oslazené pití, doporučuje se rozpuštěný vápník či šumivé tablety, které dodají i okamžitou energii.

 

Strava

Složení stravy a stravovací režim vůbec se mohou lišit nejen podle individuálních zvyklostí jedince, ale i typu vykonávané pohybové aktivity. Je účelné odlišovat vrcholového sportovce od sportovce amatéra, sportujícího ze záliby. Není vhodné se před jakýmkoliv výkonem najíst do syta, protože tělo, připravené na nějaký sportovní výkon nemůže zároveň v době zápasu či tréninku začít trávit jídlo. Pokud nedělá jedinci dobře chodit na zápasy na lačno - což také není vhodné, měl by se přiměřeně najíst ve vhodnou dobu před zápasem, což je alespon hodina před ( čas na strávení) a to něčeho, co hráči zvýší energii.

Bianka Joglová © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode